‎"En la juventud aprendemos y en la madurez comprendemos"

miércoles, 9 de noviembre de 2011

L'enamorament

L'amor és un gran afecte cap a altres persones, objectes o éssers, però, l'amor de parella és el que més important ha estat històricament, on es barreja l'estimació, el sexe i altres sentiments i és un dels grans temes de la literatura.
Els símbols més freqüents d'aquest amor han estat el cor i l'anell. L'enamorament i la seducció acostumen a ser les fases preliminars de l'amor de parella, fases que estan associades químicament a les feromones.
Per altra banda, l'enamorament, és un estat emocional caracteritzat per l'alegria i la satisfacció de trobar una altra persona capaç de comprendre i compartir tantes coses com duu la vida mateixa. Des de el punt de vista bioquímic es tracta d'un procés que s'inicia a la cortesa cerebral, passa pel sistema endocrí i es transforma en respostes fisiològiques i canvis químics ocasionat al hipotàlem mitjançant la segregació de dopa-mina.

El procés de l'enamorament sol començar amb una atracció física inicial cap a una altra persona. A continuació, se potencia amb una atracció personal i es dispara definitivament quan es presenta un coneixement o sospita de que existeix una reciprocitat en l'atracció ( que aquesta persona es senti també atreta físicament i personalment cap a nosaltres).
L'estudi científic dels factors psicosocials i biològics implicats en l'enamorament i l'amor no només ha generat l'aparició d'intervencions cada vegada més eficaces en l'àmbit de les relacions de parella, sinó també la difusió de mètodes per atreure i conquistar el sexe oposat.

''I, personalment, pens que a n'aquest moment de la vida jo estic enamorada; Pens que quan sents aquest sentiment cap a una persona és molt dificil controlar-ho i, en moltes ocasions, estàs tan ''ceg'' per aquesta persona que arribes a fer coses que no hauries de fer o arribes a pensar coses que no hauries de pensar però si et compenetres bé amb aquesta persona i dus una relació amb el ritme adequat i sense sobrepassar els límits de cada persona penso que és el millor que hi pot haver-hi, l'estar enamorat.
L'estar enamorat no només és sentir un gran sentiment aquella persona, sinò compartir els moments bons i dolents, tenir algú per xerrar de qualsevol cosa que et preocupi o simplement, compartir un moment en el que, si no tenguessis a n'aquesta persona, l'estaries pasant tot sol.
En el meu cas, jo em duc molt bé amb la meva parella. Més que la meva parella es podria dir que es el meu millor amic perquè és amb la persona que paso la gran part del meu temps lliure, compartesc rialles i tots els sentiments ja siguin bons o dolents sense la preocupació del que pensarà.
Penso que és la persona amb la que vull compartir la resta de la meva vida perque em cuida, em respecta, m'estima i em compren, al igual que jo a ell i vull que sigui així sempre.
Alomillor aquesta ''història'' no dura més de dos dies, però per ara, és el que penso, i l'il·lusió que tenc.''

3 comentarios:

  1. esta bien la entrada tampoco hay mucho que comentar pero bueno.

    ResponderEliminar
  2. esta ben feta i ben narrada bon treball!!

    ResponderEliminar
  3. Està molt ben explicat el que és l'amor, i que és el que penses. Segueix així de feliç amb la persona que estimes, no pensis que pot acabar mai! (:

    ResponderEliminar