‎"En la juventud aprendemos y en la madurez comprendemos"

jueves, 6 de octubre de 2011

El Tabac



C0MENTARi.


             El text del tabac, en primer lloc parla de que a España es el país on és es consumeix en presencia dels menos. Explica, que els pares moltes vegades ''no es tallen ni un pel'' a l'hora de fumar-se un cigarret davant els seus fills a casa seva, e inclús a dins el cotxe i axò es una cosa molt greu, ja que, si un nin petit ho veu desde petit, penso, que de gran, ho trobarà una cosa normal i pot ser, sigui un hàbit que instauri a la seva vida.
             I, a continuació, parla dels efectes del tabac al nostre cos. Les conseqüencies que tenen moltes de les substàncies que conté un cigarret són nocives i poden arribas a ser mortals ja que hi ha molta gent que, cada any, mor per cupa d'un càncer de pulmó i gaire bé, totes les vegades, és per causa del tabac.


ENQUESTA S0BRE EL TABAC.


1. Per què creus que el tabac és una droga acceptada legalment?

            Penso que és perquè l'estat hi guanya molts de dobers i per ells és més beneficiós que el tabac sigui legal que no el contrari, per molt que a la llarga hi mori molta de gent.

2. Creus que si els teus pares fumen són un bon exemple per a tu? Et pot perjudicar?

              En el meu cas, tant com el meu pare com la meva mare han fumat alguna vegada. La meva mare era fumadora i cada vegada que es va quedar embaraçada tant de jo, com dels meus germans ho va deixar durant el periòde i a devora noltros, no fumava mai i el meu pare igual. I ara ja no fumen cap dels dos, però, es clar que si fumen amb la meva presència o de la dels meus germans no m'agradaria perquè si, penso que es perjudicial.

3. Els fumadors passius poden estar afectats pel tabac?

              Es clar, hi ha molts de casos de fumadors passius que han patit malalties ocasionades pel tabac només pel simple fet de estar amb gent fumadora, ja sigui a casa seva o amb l'altre gent.

4. Escriu els efectes secundaris del tabac.


Els efectes del tabac a curt termini:

  • Augmenta la pressió sanguínia i el ritme cardíac.
  • Disminueix la capacitat respiratòria, i la temperatura corporal baixa a 1ºC.
  • Redueix les defenses davant malalties infeccioses.
  • Provoca tossina, faringitis i mal de cap.
  • Causa adicció, que es manifesta en la necessitat de tornar a fumar després d'estar algún temps sense fer-ho.
  • Augmente el nombre de situacions en què es considera necessari fumar.


Els efectes del tabac a llarg termini:

  • Disminueix la sensibilitat olfactiva i la hidratació de la pell.
  • Provoca alteracions del son, mal alè, mal de cap, bronquitis crònica, etc.
  • Causa emfisema pulmonar i úlcera gàstrica. 
  • Augmenta la probabilitat de patir malalties cardiorespiratòries mortals i diferents tipus de càncer.
  • Provoca dependència física, conductual i psicològica: necessitat compulsiva de fumar per calmar el malestar causat per la seva falta.
  • Genera síndrome d'abstinència.
  • Provoca irritabilitat i ansietat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario