‎"En la juventud aprendemos y en la madurez comprendemos"

miércoles, 1 de febrero de 2012

Tu podries ser jo


Sóc nouvingut.
La meva pàtria, estrangera.
La meva pell, ben negra.
La meva religió, l’ Islam.
Sóc aquí per la fam.
La cultura meva és diferent.
Els meus costums i tradicions, també.
Em costa força trobar el meu racó.
Sembla que hagi de demanar perdó.
Els ulls em miren de vegades amb menyspreu.
Jo vull sobreviure, però no a qualsevol preu.
Vull una vida digna, amb feina i un llit on dormir.
Conec les mancances de tot, fins ara només he patit.
Diuen que abans tots érem la mateixa raça.
Tots veníem de l’Àfrica, ben torrats pel sol.
La manca de llum emblanquí la pell
dels qui nedaren cap al nord.
No vull la mort, només la sort.
No vull la desigualtat, accepto les diferències.
No vull l’odi, només vull l’amor.
No vull els judicis ni tampoc les sentències.
Per desgràcia no tots són com jo,
ni d’aquest ni del meu món.
Sóc negre de mena.
Tu ets blanc per naturalesa.
Ell xinès i l’altre… qui sap el què és!
Fujo de les etiquetes.
Tant se val l’envàs.
Tant se val el cabàs.
Si el que portem endins
són els valors purs i sentits.
Som éssers humans.
Tots tenim cervell.
No importa la pell.
Cal donar-nos les mans.
No hi ha ningú igual al món.
No formem grups separats.
Tots arribem ben despullats.
I un cop morts, anem al mateix forat.
Tots fills de la natura,
de vegades dura, ben pura,
no caiguem en la ignorància,
no ens deixem endur per la por rància,
que només ens cega davant l’evidència,
de totes les mancances,
que arrosseguem amb nosaltres.



1. Llegeix aquest poema de na Carolina Ibac escrit l'any passat i comenta'l al teu blog.



*Aquest poema parla de que al món tots som éssers vius i ningú és més que ningú per tenir un color de pell, raça o creences religioses diferents, tots som iguals aquí i allà perquè tots tenim pensaments i sentiments. No hi ha ningú que sigui igual al món per això tothom es especial i diferent i no em de menysprear a ningú. El racisme ha d'acabar ja.



*Aquest poema consta de 46 versos.



*Rima consonant. 




* -Als primers quatre versos és descriuen les característiques de la persona, la pàtria, el color de pell i la religió.
-Se l'hi fa difícil trobar el seu lloc a causa de la seva religió i costums.
-Vol aconseguir el mateix que tenen les altres persones però que ell no té a causa del menyspreu que l'hi fan.
-Ho ha passat malament i no entén les diferències que l'hi fan quan, no fa molt, tots veníem del mateix lloc i érem tots iguals; desitja la igualtat. 
-Clarament, no vol la desigualtat perquè sap que tothom és diferent, simplement, vol respecte i que se'l tracti com un més.
-Sap que ell és diferent.
-No vol estar a dins un grup social ni que ''l'etiquetin''.
-Tots estem formats pel mateix, el cós humà és el mateix aquí i allà, no hi ha diferències si no prejudicis.
-No hi ha ningú que sigui igual al món per això és millor no formar grups separats. 
-Tots arribem i ens n'anem igual d'aquest món.
-No em de caure en la rància i em de superar les mancances que hi ha entre nosaltres per així estar tots units.



2. Cerca informació sobre la història del racisme. Creus que encara n'hi ha en l'actualitat?



*El racisme és l'actitud o manifestació que reconeix o afirma que la gent de diferents races difereix en valor, que aquestes diferències poden ser amidades o catalogades jeràrquicament, i que resulten en l'avantatge econòmica, política i social d'un grup en relació als altres.
Històricament, el racisme ha servit per a justificar l'imperialisme, l'esclavitud i el genocidi de pobles sencers.
El racisme sol estar relacionat amb l'etnocentrisme i el ''chauvinisme'' cultural. La creença que el caràcter i les habilitats dels individus estan correlacionades amb la seva raça no és necessàriament racisme, atès que aquesta diferència pot afirmar-se sense implicar una falta d'equitat de valor. Però l'aplicació d'aquesta creença al bregar amb membres d'aquesta raça, especialment sense prendre en compte les variacions dintre de les ''races'', és conegut com a prejudici racial. El racisme és generalment un terme aplicat a les accions d'un grup dominant en una societat sobre els altres. Els grups més febles tenen menys probabilitats de manifestar racisme públicament en contra d'un grup més poderós per raons polítiques. Atorgar o retenir drets o privilegis basant-se en la raça o refusar associar-se amb persones per la seva raça es coneix com discriminació racial.




* Jo penso que avui en dia encara hi ha molt de racisme i no ho entenc. Jo tenc molts d'amics que venen d'altres religions o creences i em cauen igual o més bé que els meus amics que tenc que són de la meva religió. 
Fins hi tot, m'agrada saber coses de ells i de la seva cultura, em d'obrir la ment i gaudir d'aquestes persones que ens poden ensenyar moltes coses. És més, em fa molta de ràbia aquesta gent que diu: Ens lleven la feina! o, N'hi ha massa!... Per què? Si moltíssima d'aquesta gent fa la feina que molts d'espanyols no volen fer? I encara pitjor, ho fan per un salari mínim. 
Trobo que hauríem de ser més humils i no tenir tants de prejudicis, tal vegada així el món aniria d'una altra manera.

No hay comentarios:

Publicar un comentario