‎"En la juventud aprendemos y en la madurez comprendemos"

domingo, 4 de marzo de 2012

El circ.



Per desgràcia, el circ, en realitat no és com pareix vist des de defora. 
Els animals que hi actuen passen verdaderes crueltats només pel fet de que són animals i pareix que no tenen sentiments però ho pateixen ben igual o més que una persona per què són animals VIUS. 
Em pareix increïble que, ja només la manera de transporta-los, sigui legal; simplement van a dins les seves gàbies i capses sense cap precaució i sense cap mirament de si es fan mal o van incòmodes
No tenen la alimentació com toca i, la majoria dels animals que hi ha al circ, cada un d'ells, te una necessitat diferent que l'altra; per exemple, un lleó necessita caminar i necessita moure's ja que són molt grans i han de fer exercici. Els elefants, també ho necessiten. I les monees?  Aquestes sí que ho necessiten i de bon de veres! S'han de poder enfilar pels arbres i fer les seves necessitats com toca i no passar-se cada un d'ells dies, hores o per què no, setmanes tancats entre pocs metres sense poder moure's.



L'altra cosa que m'horroritza és el saber que aquests pobres animals, després de patir fam, i de manca d'higiene   els obliguen a sortir al mig de l'espectacle per fer les quatre tonteries per què els nins ho vegin però a jo no em fa cap gràcia. Penso que el circ és igual o més bonic sense animals, es tracta d'entretenir fent un poc de màgia, malabars, acrobàcia, cuca-veles, etc. I  per fer tot això, no es necessiten animals ni prou fer-hi, però com penso jo, sempre és més fàcil anar a lo fàcil que no esforçar-se un poc sense fer mal a ningú.

Jo trobo que la solució seria que la gent tingués consciència del que passa al circ amb animals i deixassin d'anar-hi, així, pot ser, entren un poc en raó els que l'organitzen i decideixen fer el circ sense animals i comencen a fer el circ com toca.



No hay comentarios:

Publicar un comentario