‎"En la juventud aprendemos y en la madurez comprendemos"

martes, 5 de junio de 2012

eScRits*



1. Fes un escrit d'acomiadament de l'institut.


Començaré dient que en aquest institut he viscut milers i milers de vivències i sobre tot hi he passat basant de temps en el qual penso que he expressat molts de sentiments, ja siguin bons o dolents.Duc sis anys a l'institut Ies Damià Huguet i crec que me'n en record de gaire bé tots els moments i cursos que hi he pasat.He tingut mestres que m'han agradat, d'altres que no. He tingut mestres amb els que he tingut un tracte boníssim i d'altres amb els que ni el mestre ni jo ens voliem veure, jeje; hi ha hagut de tot com és normal però ara penso amb tot i sincerament, em fa tristesa que el meu darrer any dins l'institut sigui aquest i que em quedin tan pocs dies ja. Em costa creurer-mo perquè ho he desitjat tantes vegades que ara em sembla a broma!És un institut molt agradable que si et comportes d'una manera mínimament educada percebs molt a canvi; també, es molt agradable conèixer a qüasi totes les persones que hi són ja que gairebé tots els estudiants i professors normalment som veinats o viuen al poble proper, etc.Molts dels mestres que he tingut només van estar un any a l'insitut i pot ser no me'n recordi molt però n'hi ha un parell que són ''els de sempre'' i vulguis o no, encara que encara no hagis anat a l'institut els he conèixes per un germà, cosi o el que sigui, i els hi agafes més apreci.Sense dubtar-ho ni un moment de les dues professores de les quals estic més agraïda son les meves dues tutores dels anys que he fet PQPI i Mòduls Voluntaris.M'han ajudat molt i m'han apollat encara més; no m'he sentit tota sola en cap moment i els dos cursos han estat molt fluids gràcis a la gran comunicació e inclús m'atreviria a dir amistat que he establert amb ella. Penso que fer aquest curs ha estat el millor que podria haver fet després d'haver perdut tan el temps amb tonteries i me'n enduc el millor sabor de boca gràcies a tots els mestres que he tingut durant els cursos i dels meus companyers de classe que no podrien haver estat d'altres més bons.Em despedesc amb pena, però present'ho que això no acaba aquí!
Aina Chaves.
2. Fes un escrit sobre el que penses de la crisi i com afectarà el món de l'educació i el de la sanitat.
No autren de sortir per les televisions noticies de que la gent cada vegada està més desesperada per la crisi ja que els hi costa molt a alguns arribar a final de mes i encara pitjor, n'hi ha molts que ja ni en tenen l'oportunitat i s'han vist obligat a sortir de la seva casa sense res seu i haver de sercar-se la vida amb una familia a la que mantenir.Per això jo em demano, com pot ser que amb la quantitat de problemes que tenemi la població espanyola actualment, precisament ara, es posin a fer retalls de semblant característiques.No es pot acceptar que retallin professors en l'educació i s'agin d'apilotonà els nens a dins les aules i patesquin les concequències ells per culpa de altres.No es pot acceptar que retallin en la sanitat pública i fagin aquets cambis tan i tan repetins perquè hi ha gent que en depén molt d'aquesta sanitat i fent això, clarament, els estàn comdemnant mentre que a la sanitat privada no hi ha hagut gaire bé cap cambí.Jo penso que això només acaba de començar i que la gent es començarà a posar molt nirviosa d'aquí no molt i això pot ser sigui un caos dels greus i després no hi hagi marxa enrrera.Em de trobar una solució, i la solució no crec que sigui enfonssant més encara a la població per recuperar-mos mentre que ''els grans'' segueixen en les mateixes condicions o encara millors.

No hay comentarios:

Publicar un comentario