‎"En la juventud aprendemos y en la madurez comprendemos"

miércoles, 7 de diciembre de 2011

El Nadal s'acosta....



1. Explica el que significa per a tu el Nadal ( fet religiós, familiar, de consum...). Justifica la teva resposta.

Les festes de Nadal penso que són el millor moment per reunir-se amb tota la família i compartir aquestes festes amb ells.
Sempre és relaciona que per al Nadal totes les famílies estan felices però, també pot ser un moment per enyorar a algú que ja no hi és o que per algunes circumstàncies no hi és en aquell moment.
Però bé, en el meu cas, sempre ens reunim amb la meva família a les fetxes més assenyalades com ara bé: Nit bona, Nit vella i la Nit del Reis; fem un gran sopar i preparam la taula molt decorada, com mai ho fem.
També s'ha de dir que és un moment a l'any en el que la gent gasta molts més diners per als regals i com he dit antes als sopars i dinars també s'hi miren més.
A jo, personalment, m'encanta el Nadal hi no se perquè però em sento més feliç! Serà perquè tenc a tota la meva família reunida i ja no es pot demanar més!

2. Explica quin seria el viatge de la teva vida.

El viatge de la meva vida seria anar a Alemanya a veure el meu pare.
L'any passat vaig descobrir que ell vivia allà i, el vaig conèixer perquè va venir a vorer-me i, des de que tenia 1 any i mitj no el veia així que pràcticament ''el vaig conèixer l'any passat''.
Pareix mentida però des de petita sempre li he dit a la meva mare que em fa molta il·lusió anar a Alemanya perquè penso que és un país que està molt cuidat, molt educat i ara més que més m'encanta perquè hi ha el meu pare allà.
L'estiu que ve, si he fet feina, penso anar a vorer-lo i passar allà una temporada.
Vull conèixer la cultura que hi ha, els llocs tan màgics que amaga i disfrutar de tot això amb la companyia del meu pare.
Per el que m'ha contat i sé d'ell te una vida molt boèmica i a jo aquest estil de vida és el que m'apassiona; sense preocupacions però sapiguent el que fas dia a dia i sent feliç sense fer mal als altres. Això és la vida que m'agradaria tenir i perquè no, a Alemanya.
És el meu somni que espero fer realitat algun dia.


3. Cerca un poema que parli sobre el Nadal i el comentes.



Nadal de Nadales

Nadal de nadales, 
d'enyor i retorns. 
Ja bato les ales 
per novells entorns. 
La mar queda llunya, 
Menorca, també. 
Recordant ses cales 
des de Catalunya, 
el meu nou recer, 
cantaré nadales 
amb enyorament. 
El retorn a casa 
-un nou naixement- 
curulla la rasa 
d'amor i esperança. 
Ja sento frisança 
pel diví Nadó. 
Que accepti l'ofrena 
que faig a balquena: 
retorns i l'enyor. 

4. Quina és la cançó més representativa del Nadal per a tu? Escriu-la i explica-la.

El vint-i-cinc de desembre,
FUM, FUM, FUM (2)
ha nascut un minyonet
ros i blanquet, ros i blanquet;
fill de la Verge Maria,
és nat en una establia, 
FUM, FUM, FUM.

Aquí dalt de la muntanya, 
FUM, FUM, FUM (2)
si n'hi ha dos pastorets,
abrigadets, abrigadets,
amb la pell i la samarra, 
mengen ous i butifarra,
FUM, FUM, FUM.

Qui dirà més gran mentida?
FUM, FUM, FUM (2)
ja repon el majoral,
amb gran cabal, amb gran cabal,
jo faré deu mil camades
amb un salt totes plegades,
FUM, FUM, FUM.

Nit enllà el sol els desperta,
FUM, FUM, FUM (2)
veuen l'àngel resplendent
que els va dient, que els va dient:
"Ara és nat a l'establia,
Déu infant, fill de Maria",
FUM, FUM, FUM


A vint-i-cinc de desembre, 
FUM, FUM, FUM (2)
és el dia de Nadal,
molt principal, molt principal.
En sortir de les matines
farem bones restolines,
FUM, FUM, FUM.

Déu nos do unes santes festes,
FUM, FUM, FUM (2),
faci fred, facil calor,
serà el millor, serà el millor,
de Jesús fer gran memòria
perquè ens vulgui dalt la Glòria,
FUM, FUM, FUM.






Aquesta cançó per a mi és la més representativa per al nadal perquè sempre l'han fet aprendre als nens a l'escola de petits per cantar-la i quan vas pel carrer moltes vegades és la que es sent.

No hay comentarios:

Publicar un comentario